טיפים לשמירה על הצמיגים באופנוע

מרבית רוכבי האופנוע מודעים לעובדה שהחיבור הבלעדי של האופנוע שלהם אל האספלט, הוא חישוק דק מגומי שמקיף את הגלגל. אבל רבים מהם כלל לא נותנים את הדעת על חשיבותה של מערכת היחסים בין האופנוע לבין הצמיג. במקרה זה, הביטוי "תלות הדדית" לא תהיה לשון המעטה.

למרות שחישוקי גומי אלה חיוניים ביותר, רבים מרוכבי האופנוע לא מכירים כלל את מבנה הצמיג ואת תפקיד הצמיג והם רוכשים צמיג לאופנוע כשהם מתבססיםיותר עלהמראה שלומאשר על כושר הביצוע שלו. כיוון שצמיג האופנוע הפך לאלמנט סטייליסטי למדי בקרב רוכבי האופנוע, יופיו של כל צמיג חשוב להםיותר מאשר איכותו–אבל… מה שאתם לא יודעים עלוללהזיק לכם.

השכבה הפנימית של צמיג האופנוע מורכבת ממיתרים סינתטיים שהם חופפים אחד לשני.שכבה זו היא שתקבע במידה רבה את חוזקו של הצמיג ואת גמישותו בעת הנסיעה,בעוד שמבנה הצמיג כולו ישפיע על ביצועי הצמיג ועל הבלאי.

מתי בדקתם את צמיגי האופנוע שלכם לאחרונה? אם עדיין לא עשיתם זאת אז כדאי שתזדרזו ותבדקו. זאת, על מנת לוודא שהצמיגים במצב תקין. צמיגים לא תקינים עלולים לסכן אתכם ואת הסובבים אתכם,

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על צמיגים תקינים:

כללי

–          צמיגים טובים מעניקים לאופנוע אחיזה טובה על סוגים שונים של כבישים.

–          שטח פנים מחוספסותקין (שבו החריצים עמוקים והעקבות בולטות), מייצב את האופנוע ומונע התהפכות בסיבוב והחלקה על כביש רטוב. בעת נסיעה בכביש רטוב, כאשר החריצים אינם בעומק המתאים, למים אין לאן לזרום, מה שיכול לסכן מאד רוכב דו גלגלי.

–          אם אתם מרגישים שאתם מתקשים לשלוט באופנוע על כביש רטוב והוא מחליק בקלות, כדאי לשקול להחליף את הצמיגים.

–          חשוב להקפיד לרכוש צמיגים מאותו יצרן ובעלי מספר קטלוגי זהה, על מנת לשמור על אופנוע מאוזן ועל נהיגה בטוחה.

תחזוקה נכונה

–          על מנת להאריך את חיי הצמיגים שלכם מומלץ לשמור על לחץ אוויר נכון. לחץ אוויר נכון יכול לעזור להפחית את הבלאי ולאפשר שימוש מקסימאלי בצמיגי האופנוע. צמיג שבו האוויר הוא בתת לחץ נוטה להתחמם ומכאן הדרך לפיצוץ הצמיג, היא קצרה.

–          טיפ נוסף לשמירה על צמיגי האופנוע הוא השגחה תמידית על עומק החריצים והחספוס של פני השטח של הצמיג. אם עומקו של החריץ הוא פחות מ-2 מילימטרים,סימן שהגיע הזמן להחליף את הצמיג הישן בצמיג חדש.

–          יש לבדוק את עומק החריצים מכל צידי הצמיד ולא רק במקום אחד. אם אתם רוכבים בעיקר על כבישים סלולים, תגלו כי השחיקה של הצמיג מתרחשת בעיקר במרכז הצמיג.לכן, רצוי לבדוק את עומק החריצים במרכז הצמיג.

–          אם אתם רוכבים בכבישים מפותלים חשוב לבדוק את כל שטח הפנים של הצמיג, בלי קשר לסוג הכבישים בהם אתם נוסעים.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.