ציוד רכיבה לאופנועים

רכיבה על אופנועים היא דרך חיים ורוכבים רבים מתחילים ברכיבה על אופנוע רגיל על הכביש ועם אהבת הרכיבה עוברים גם לרכיבה בשטח, למסלולי טיולים מהצפון ועד הדרום. הרכיבה על אופנוע בכל תוואי שטח היא מסוכנת ושניה של חוסר יציבות עלולה לגרום למצב שבו האופנוע מחליק או נופל, דבר אשר עלול להוביל לפציעה של הרוכב. המגמה היא ליהנות מטיולי השטח לאורכה ולרוחבה של המדינה היפהפייה שלנו אך במקביל להצטייד באביזרים ובלבוש הנדרש כדי להגן על האופנוען מפני הסכנות אשר אורבות בשטח.

ציוד לרכיבה לאופנועים

ההמלצה היא להגיע לחנות מקצועית אשר עוסקת במכירת ציוד לאופנועים, נציגי השירות באולמות התצוגה הם אנשי שטח מנוסים בעצמם אשר מייבאים ומשווקים ציוד בטיב מעולה, בעל תו תקן של המדינה שבה יוצר הציוד וגם של מכון התקנים הישראלי.

הם יוכלו להמליץ לכל רוכב אופנוע על הציוד המתאים לו ביותר בהתאם לאופיים של הטיולים שלו, אם מדובר בעיקר בדיונות חול, באדמה בוצית, סלעים, מדרונות תלולים ועוד. בשנים האחרונות עם העלייה בכמות רוכבי האופנוע אשר נהנים מהנהיגה בשטח בעיקר בסופי השבוע, היבוא גדל באופן משמעותי ואפשר ליהנות מהיצע נרחב מאד של ציוד ברמה גבוהה מאד, אשר יוצר הגנה משמעותית על הרוכב.

בין הפריטים אשר מומלץ לרכוש בחנויות ציוד לאופנועים, קסדות אשר תואמות בדיוק את מידת הראש של הרוכב להגנה מקסימלית בעת נפילה. כמו כן מגני ברכיים מאסיביים, מגני גב וצוואר, ביגוד נושם אשר סופג את מרבית הזיעה וכך מאפשר נסיעה למרחקים ארוכים ללא צורך בעצירה להתרעננות לאור הכמויות הגדולות של הזיעה במיוחד בימי הקיץ החמים.

פריטים חשובים נוספים הם מגפיים ייחודיות בעלות תפר כפול, משקפיים המגנות על העיניים מכניסת אבק וחול בעיקר ברכיבה בשטחים חוליים, דיונות ובוץ כשהכול עף לכל עבר. העיניים אינן מסוגלות לספוג את כמויות האבק אשר גורמות לכך שקשה לראות ומתפתחות בהן דלקות אשר עלולות להיות גם קשות.

אביזרים הנחוצים לספורט הרכיבה האתגרי

הרכיבה בשטח יוצרת בלאי משמעותי על חלפים שונים של האופנוע ולכן יש להצטייד בציוד לאופנועים, בחלקי חילוף ולבצע שינויים מעת לעת.

אחד הנושאים החשובים ביותר ליציבותו של האופנוע הוא צמיגים איכותיים חשוב להקפיד ולרכוש צמיגים מתאימים באופן מדויק כדי לשמור על נהיגה בטוחה לאורך זמן. כאשר נראה שהצמיגים שחוקים, לא להמתין אלא להחליף אותם תוך פרק זמן קצר כדי שלא תהיה השפעה שלילית של הצמיגים על רמת הבטיחות בנהיגה.

כל רוכב אופנוע חשוב שיהיה ערני כל הזמן למצבו של האופנוע, יש לבדוק אותו לעיתים תכופות ובמיוחד את הנושאים האקוטיים כמו מידה נכונה של אוויר בצמיגים, התקנת צמיגים חדשים במידת הצורך, מיגון של הראש וחלקי גוף נוספים לנהיגה בטוחה וללא תקלות.

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.