כיצד לבחור רכב משפחתי?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר להחלפת הרכב היא הגדלת המשפחה. אנשים שהסתפקו ברכבים קטנים, חסכוניים וזריזים כאשר לא היו להם ילדים, זקוקים פתאום לרכב גדול יותר, עם תא מטען שיכול להכיל עגלה ושטח פנימי מרווח יותר, שיכול להכיל כסאות בטיחות שונים. סדרי העדיפויות משתנים כאשר המשפחה מתרחבת. אם בעבר הקריטריון החשוב ביותר היה האפשרות למצוא חניה פנויה ולכן הוחזק רכב קטן, כאשר המשפחה מתרחבת הצרכים מ/תנים וסדרי העדיפויות בהתאם.

כאשר מחפשים רכבים למכירה ומתמקדים ברכב משפחתי ישנם כמה פרמטרים שחשוב להתמקד בהם ולתת עליהם דגש.

מה לבדוק כאשר רוכשים רכב משפחתי?

גודל הרכב -צריך להיות גדול מספיק על מנת לעמוד בצרכים המשפחתיים אך לא גדול מדי, על מנת שיהיה נוח להתנייד איתו ולהחנות אותו במקומות שונים.

חשוב להקפיד על בחירת רכב עם תא מטען מרווח שיכול להכיל עגלה מקופלת ועוד ציוד נלווה.

נתוני צריכת הדלק- במעבר ברכב קטן לרכב משפחתי ישנה עליה משמעותית בנתוני צריכת הדלק בדרך כלל. רכבים משפחתיים הם גדולים יותר ובדרך כלל צריכת הדלק שלהם גבוהה יותר. חשוב לבדוק מבין הרכבים המשפחתיים שעל הפרק מהו הרכב בעל נתוני האמת הטובים ביותר עבור צריכת הדלק.

עבור מי שנוסע בממוצע מעל 30 אלף קילומטר בשנה מומלץ לשקול רכישה של רכב עם מנוע דיזל. כמו כן, ניתן לשקול רכישה של רכב היברידי שגם כן מוביל לצריכת דלק פחותה באופן משמעותי וכן ידידותי יותר לסביבה. כאשר בודקים את נתוני צריכת הדלק של הרכב, חשוב מאוד לבדוק ספציפית את נתוני הצריכה בנסיעה עירונית כיוון שמרבית הנסיעות יהיו כאלה וחשוב לעשות את השיקול הנכון.

 

סוג המרכב- רכבים למכירה יכולים לבוא בתצורות שונות. רכב בעל חמש דלתות, המכונה האצ'בק, בדרך כלל מספק תא מטען מרשים ומרווח, אך צריך לקחת בחשבון שזה בא בדרך כלל על חשבון המרווח הפנימי.

ניתן לשקול רכישה של רכב מסוג מיניוואן כדי לספק מרחב פנימי גדול יותר, אך יש לקחת בחשבון כי רכבים אלה אינם נחשבים חסכוניים בדלק וגם מקשים בתחום החניה כיוון שהם מסורבלים וגדולים יחסית.

יש מי שיעדיף לרכוש ג'יפון עירוני מודרני בתור רכב משפחתי, אך חשוב לזכור שמבחינת צריכת הדלק מדובר ברכבים לא חסכוניים כלל וכן האחזקה שלהם נחשבת ליקרה באופן יחסי.

אביזרים לרכב משפחתי

כמו בקניה של כל רכב, קודם כל חשוב להקפיד על אביזרי הבטיחות שיהיו ברמה הגבוהה ביותר עם ציונים טובים במבחני ריסוק וכל התוספות הבטיחותיות האפשריות. בנוסף, ניתן ורצוי במידת האפשר לבחור גם באביזרים נוספים שישפרו וישדרגו את חווית הנסיעה, כמו מערכת שמע משודרגת, מערכת ניווט מובנית, חיבור בלוטות' מובנה ועוד.

בסופו של דבר הבחירה בקניית רכב משפחתי צריכה להיות מבוססת קודם כל על נוחות השימוש וכדאיות הרכישה מבחינה כלכלית. לכל אחד יש את ההעדפות שלו בתחום הרכב וניתן למצוא היום מגוון עצום של רכבים למכירה בחברות השונות ולבחור מתוכן את האופציה המועדפת עליכם ביותר.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.