ביטוח לאופנוע? מה אתם באמת צריכים לדעת?

זה לא משנה כמה שנים אתם על הכביש. זה גם לא משנה אם כבר יש לכם רישיון נהיגה לרכב ועכשיו החלטתם להוציא רישיון לאופנוע. רכיבה על אופנוע היא לעתים קרובות מאוד לא צפויה וחשופה הרבה יותר לסכנות בכבישים הן הראשיים והן העירוניים. אם אתם רוצים לעשות את זה נכון, הדבר הראשון שכדאי שתעשו, עוד לפני שעליתם על האופנוע, יהיה ביטוח. ואם אתם לא מרגישים שאתם יודעים מה אתם צריכים לוודא אל מול חברת הביטוח,

הנה 3 שאלות שאתם צריכים לשאול את חברת הביטוח בטרם רכישת הביטוח-

מה כולל ביטוח החובה?

כשעושים ביטוח לאופנוע, העסקה די דומה לעסקה שתעשו כאשר תרכשו ביטוח רכב. בראש ובראשונה, שניהם בגדר חובה. אתם בשום פנים ואופן לא יכולים לעלות על הכביש כשאין לכם ביטוח חובה לאופנוע שלכם. וכמו ביטוח רכב, ביטוח אופנוע צריך להכיל בתוכו תנאים מסוימים אשר יגנו עליכם במהלך הרכיבה שלכם בין אם קרה לכם משהו ובין אם לא. ביטוח החובה שלכם יקבע בהתאם לגילכם, היסטוריית הנהיגה שלכם, דגם האופנוע ועוד פרטים יבשים כאלו המכריעים את גובה הפוליסה אותה תצטרכו לשלם.

האם ביטוח חובה מספיק?

בעוד שלנו אין את היכולת להגיד לכם מה לעשות, אנחנו רק יכולים להגיד לכם שביטוח חובה הוא לחלוטין לא מספיק. בזמן שביטוח חובה מגן אך ורק עליכם מפני פגיעות, ביטוח מקיף יכול להגן גם עליכם, על כלי הרכב שלכם אשר במקרה שלכם הוא אופנוע וכמו כן יגן על הרכובים איתכם ובמידה וישנה פגיעה שלא קשורה לאופנוע שלכם, כל אלה כלולים בביטוח המקיף. נזכיר זאת שוב, כמו שאתם לא מסיימים עם ביטוח חובה לרכב ועושים ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', כך אתם צריכים גם עם האופנוע. אפילו יותר מברכב.

האם לעשות גם ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג?

קיימת לכם האפשרות לבחור באחד מהביטוחים הללו בצירוף לביטוח החובה אך דעו כי יש לכם האפשרות לשלב בין שני הביטוחים הללו במידה ואתם מרגישים בצורך. כיוון שרכיבה על אופנוע בשטחים רבים משאירה אתכם חשופים לכלל הסכנות העורבות בשטח, בין אם כתם שמן על הכביש או מכונית שלא שמה לב אליכם, כלל הביטוחים יהיו חיוניים עבורכם בשביל ההגנה המרבית עליכם ועליכם בלבד.

לסיכום,

שיעורי נהיגה אולי יכולים לגרום לכם להסתגל אל האופנוע להבין איך לפנות וכיצד להחזיק את האופנוע, כאשר מדובר בכלי די כבד, אתם תוכלו לדעת בוודאות איך להתמודד עם האופנוע רק כאשר תעלו על הכביש ותתחילו לנהוג בו כשאר הנהגים. אם אתם לא מרגישים בטוחים מספיק, גם כאשר יש לכם ביטוח, לרכב בכבישים רחבים, התחילו קודם כל בדרכים עירוניות בהן הנסיעה היא איטית יותר ורק כאשר תרגישו בטוחים צאו לכביש הפתוח.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.