בחירת הקסדה המושלמת לרכיבה המושלמת

כל רוכב אופנוע מחויב על פי חוק מדינת ישראל בחבישת קסדה. יצרניות הקסדות העולמיות, משווקות ומייצרות מספר רב של סוגי קסדות ולכל אחד מסוגים אלו, יתרונות וחסרונות. בשורות הבאות נעזור לכל רוכב מתחיל, מתקדם או סתם למתעניין, בהכרת סוגי הקסדות הקיימים.

סוגי הקסדות הקיימים:

קסדה שלמה – סוג הקסדה הזה הוא השכיח ביותר בעקבות ההגנה המושלמת אותה הוא מעניק. הקסדה המלאה מגנה על הרוכב בכל עת על הצד הטוב ביותר ולכן רבים בוחרים לרכוש אותה.

קסדה 3/4 – כאן מדובר על קסדה המכסה ומעניקה הגנה כמעט מלאה. הקסדה עוטפת את הראש כולו אך חלק הפנים והסנטר נותר חשוף. לסוג זה יתרונות רבים והם: הגנה על הראש, שחרור מהיר של אבזם הקסדה, משקל נמוך, פתחי אוורור וכמובן מראה יפה. קסדות לאופנועים מסוג ה 3/4 הן קסדות בהם נעשה שימוש רב בישראל וזאת גם תודות למחיר האטרקטיבי.

קסדת חצי –  שמה של הקסדה מסגיר את צורתה וגם רומז ליכולות שלה. קסדת החצי היא בעצם קסדה הדומה לכובע עגול על הראש. הגנת הקסדה על הראש היא מועטה ולמעשה רבים משווים אותה לחוסר הגנה. ההמלצה הגורפת היא שלא לעשות שימוש בקסדה זו ולא להיכנע לימי הקיץ החמים.

קסדה נפתחת – סוג קסדה זה צובר תאוצה בשנים האחרונות, החל מיום פיתוחו וזאת בשל העובדה שמדובר בקסדה מושלמת. בעזרת קסדה נפתחת ניתן ליהנות מכל העולמות: קסדה מלאה, קסדת חצי, יכולות דינמיות ובעיקר התאמה לנוחות הנסיעה בכל רגע וגם כאשר צריך לעצור, ההכרח הורדת הקסדה נעלם וכל שיש לעשות הוא לפתוח אותה והרוכב מרגיש נטול קסדה.

קסדת שטח – קסדה המותאמת לתנאי השטח ומאפשרת לרוכב את ההגנה המקסימלית המתאימה לשטח. עיצוב הקסדה, מעבר ליופיו, הוא עיצוב המאפשר חופש רב לרוכב לצד התאמת הבטיחות לתנאי השטח הקיימים.

קסדת ילדים – כן, אתם קוראים נכון, גם לילדים היקרים שלנו יש קסדות מותאמות וכאלו שהם ייהנו לחבוש. הקסדות מאפשרות לילד את כל החופש תנועה לצד חוסר הלחץ וההגנה על ראשו הקט.

לסיכום, כל רוכב אופנוע או קטנוע, מחויב להכיר את סוגי הקסדות הקיימים. על מנת להתאים את הקסדה הטובה ביותר, הן לצרכי האופנוען והן לדרישות השטח, מומלץ לבקר בחנות למוצרי אופנועים ולבחון את סוגי הקסדות הקיימים. הטיפ הכי טוב נוכל להעניק באשר לקסדות אופנועים הוא לבחור את הקסדה בקפידה ולבלות בחנות זמן רב תוך חבישת הקסדה כדי להבטיח כי נוחה היא גם אחרי מספר דקות.

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.