נחל עכברה

נחל עכברה הנמצא במורדותיה של העיר צפת שמה שוכן לו היישוב הקטן עכברה שממנו יוצא מסלול מרתק ומאתגר אחרי שני קילומטרים מהפניה לעכברה. תחילתו של המסלול בכביש מס' 85, קילומטר וחצי ממערב לצומת כחל. ניפנה צפונה למחצבה, נמשיך בה ישר (צפונה), כשהמחצבה לשמאלנו, עד שניתקל בשדרת ברושים. זו תהיה נקודת ההתחלה של המסלול ומשם ממשיכים בכביש ופונים שמאלה אל דרך עפר משובשת קצת הממשיכה מזרחה עד הדרך החוצה אל נחל עכברה. אחרי כביש העפר ממשיכים בפניה הבאה ימינה לכיוון הדרום וקדימה ועוד מעט שמאלה, מעל נחל עמוד, מעבר לעין סלע ועין ינאי, מזדקר הר מצפה הימים, ובהמשך מתגלה מצוק עכברה האדי הסלע של עכברה (מצוק ענק ועוצמתי מרהים ביופיו). ומשם משיכים ישר אל גשר עכברה שנחשב הגשר הגבוה והמסיבי ביותר בארץ המקשר בין עכברה לצפת, במסלול עוברים תחתיו לכיוון של צפת בתוך אחד מהיערות המקסימים ביותר ובתוליים שאי פעם תפגשו, תוכלו למצוא פרות ובעלי חיים הרועים בשטח ומשם תוכלו לצאת לתוך העיר של צפת. עולים אל פסגת הר כנען ואחר כך נרד בתוך וואדי מדליק (ממש כמו באגדות) דרך שמורת נחל ראש פינה, נעבור דרך מעיינות הזורמים עד ראש פינה. נמשיך אל הנוף ההררי ומשם נהנה מנופו המיוחד של הנחל של עכברה. בסתיו אתם תיהנו מטפטופים קלים שלא פוסקים אך מומלץ לא לבקר בחורף ועדיף להשסלול לימי הקיץ כדי שתוכלו ליהנות מהנוף המשתקף מההרים אל הנחל ובסוף הסיור אתם תוכלו להשתכשך במי בריכת הקצינים הצוננת והנקיה וזו תהיה הנקודה הסופית , נקודת הסיום של המסלול.

דרגת קושי : קלה בינונית.

לבאים מצומת גולני נוסעים צפונה בכביש 65 עד הישוב קדרים מצד שמאל כ-15 ק"מ מצומת גולני.

פורסם בקטגוריה מסלולים בגליל העליון. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.