מתי באמת צריך להכניס את הרכב למוסך

בכל פעם שאתם מכניסים את הרכב שלכם למוסך, רצוי לא לסמוך בעיניים עצומות על מה שהמכונאים והמוסכניקים אומרים לכם. ישנם כמה דברים בסיסיים שרצוי שתכירו, מבלי שתצטרכו לשמוע זאת מהמוסך. לדוגמא- סוגים שונים של תוספי דלק, או תוספים למערכת הקירור והשמן- אינם תמיד הכרחיים עבורכם- וניתן לחסוך כסף של טיפול לא הכרחי במוסך אם תדעו להיערך לכך בהתאם.

בנוסף, מוסכים רבים עובדים by the book, ויבצעו טיפול ברכב על פי הוראות היצרן, ולאו דווקא לפי התחשבות בתנאי הרכב, או בקילומטראז' שהוא עבר. כך לדוגמא יכול להיווצר מצב שרכב בין 4 שנים שעבר בסך הכל 10000 ק"מ, יעבור במוסך טיפול 60000 ויוחלפו בו חלקים שלא היו צריכים להחליף- רק כי אצל היצרן כתוב שאחרי 4-5 שנים יש לבצע טיפול 60000. לעיתים במקרים כאלו, של רכב שעבר קילומטראז' נמוך יחסית, כל שנדרש הוא החלפת שמן, ואולי רצועות שהתכלו עקב הזמן, ותו לא. עם קצת קריאה באינטרנט, ובירור מעמיק, ניתן לבצע חלק ניכר מהפעולות הללו לבד, ללא התערבות של מוסך, ובכך לחסוך מאות שקלים של טיפול

כמו כן, תקלות רבות ברכב המוגדרות כתקלות קטנות, שקשורות לרכיב כזה או אחר ברכב, ואינן מצריכות הליכה אל המוסך, אלא טיפול נקודתי ו/או החלפת הרכיב. לדוגמא- במידה ויש תקלה ברכב שקשורה למצבר, אין כל סיבה לגשת למוסך. אם אתם מכירים קצת את הרכב שלכם ניתן לרכוש מצבר באופן עצמאי ולחבר אותו במקום המצבר הישן, ללא התערבות של מוסכניק שיחייב אתכם גם על המצבר וגם על זמן העבודה שלו. בעיות קטנות נוספות שמוגדרות כשכיחות הן שריפה של מנורות קדמיות אח אחוריות. במקרה זה, ניתן לרכוש נורות בשקלים בודדים ולבצע את ההחלפה בעצמיכם  ניתן למצוא מדריכים באתרי האינטרנט כיצד לבצע את ההחלפה של הנורות ברכבי שונים בצורה קלה ופשוטה.

באופן כללי רוב התיקונים שאפשר וכדאי לבצע לבדכם ברכב הם כאלו שלא נוגעים בחלקים החיוניים של הרכב- קרי גיר ומנוע. ניתן להחליף שמן ומים לבד, אפילו צמיגים ניתן להחליף לבד ( במידה והינכם יודעים שהצמיגים תקינים), ניתן גם להחליף פילטר אוויר ופילטר שמן. כמו כן, את המראה ניתן להחליף גם כן, אך ללא לא את בית המראה, אלא רק את המראה עצמה.

אך בכל הנוגע לבעיות שלא ניתן לטפל בהן לבד- יש ללכת למוסך מורשה באופן מיידי ברגע שחושדים כי משהו קרה. במידה ושומעים רעשים חריגים, או כששמים לב שתצרוכת הדלק שלכם עולה באופן משמעותי, ואפילו אם אתם מריחים ריחות שלא היו. ישנם סימפטומים רבים שיכולים להעיד על בעיות חמורות ברכב, ויש לשים לב אל כולם ולא להקל ראש באף אחד מהם, שכן- בטיחות ותקינות הרכב מצילה חיים.

מעבר לכך- טיפולים תקופתיים הכרחיים לצורך זיהוי בעיות, והחלפת רכיבים שנשחקו, כפי שנאמר בתחילת הכתבה.

אל תקלו ראש, אמנם בחלק מהמקרים הטיפול במוסך הוא לא באמת נחוץ וניתן לוותר עליו, אך תיקונים וטיפולים של בעיות שלא תמיד נראות לכן כחשובות, יכולות להיות ההבדל בין רכב בטיחותי לבין רכב מסוכן. אל תשכחו שבסופו של יום- מדובר פה בחיים שלכם ושל הסובבים אתכם, וכל תקלה שלא מטופלת יכולה לסכן אתכם בכביש.

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.