מסלול ציר המצלעות

ציר המצלעות נחשב לאחד הקשים ביותר לנוהגי אופנועי שטח ובכלל כל רכב אחר, פעם היה אסור להגיע לשם עקב הסיבוכים שהיו ונמצאים בו ושמורת הטבע היתה כונסת כל מי שנתפס בשטח הזה. הסיבוכים הנמצאים שמה קשים למעבר עקב קירות האנך הנמצאים ביניהם והפופולרית היא המדרגה שנקראת המטורפת אשר קשה לעבור אתה המורכבת מקיר כמעט ואנכי ובהמשך עוד שתי מדרגות ענק אותו דבר כך שאופנוענים מקצועיים צריכים להיזהר ולא ליפול וחלילה לגרום לנזקים גם באופנוע ובגוף. המדרגות האלו קשות במיוחד לרכבי שטח כמו ג'יפים וטרקטורונים שקשה לשלוט בהם בקפיצות מעל גובה מסויים.

נקודת ההתחלה למסלול בציר הצלעות הוא דימונה – ממשיכים על כביש מספר 25 מזרחה, אחר כך ימינה לכביש מס 206. אחרי 10 קילומטרים פונים שמאלה לכביש מספר 227 ובצומת ישנה כביש צר ויפה שאפשר להנות מהנוף ואחרי בערך 10-11 קילומטרים ישנה פניה ימינה לפי השילוט "מעלה עקרבים, אילת" אחרי שחולפים על פני אנדרטה של חיל ההנדסהכשמגיעים למעלה עקרבים הנמצא מעל למכתש הקטן ישנם עשרות עיקולים בדרך עד שמגיעים לתחתית המעלה וממשיכים דרומה עם הכביש הישר עד שפונים שמאלה לשטח ענק ממשיכים בו וכעבור משהו כמו 200 מטר הכביש מתפצל לשלושה לבחור בהכי ימנית ולהמשיך בנסיעה של הציר שמה תוכלו להיפגש עם עליות וירידות והנה מתחיל הכיף.

אחרי 9 ק"מ אתם תגיעו למצלעות המרהיבות ועצומות שנראות כמו מפרשים של המכתש הקטן,   וקדימה מטרים ספורים להיזהר כי מגיעה המדרגה הגדולה. כדאי לעשות את זה לאט לאט, הכניסה למדרגה חצובה בסלע, צרה ודורשת תמרון.

המסלול מסתיים בביקור במכתש הקטן אחרי כל הנסיעה ויציאה ממנו עד לכביש ימינה לצומת הערבה ושמאלה לדימונה.

דרגת קושי: בינוני עד קשה

משך הטיול – 3-5 שעות

פורסם בקטגוריה מסלולים בערבה. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.