מבצר נמרוד עד למעיינות בניאס

קלעת נמרוד היא אחד המקומות המפורסמים והמתויירים ביותר ברמת הגולן ובמיוחד לפני הביקור בחרמון. המסלול מקלעת נמרוד ועד למעיינות בניאס נחשב לקצר וקל יחסית אל אם הנסיעה מלאה הרפתקאות ואתגרים במיוחד למראה הנוף המשתקף מלמעלה של עמק החולה, הגליל העליון, הגולן והחרמון וההרגשה שאתם במקום גבוה שמשם תוכלו לצפות באיזורים רבים ומקומות שמרהיבים את העין עם פריחה, מים, ארכיאולוגיה ועוד…

ההגעה לקלעת נמרוד היא מהכביש מס 90 אשר משם פונים מזרחה בצומת המצודות הצומת הצפונית של קריית שמונה לפני הקנין של העיר לכביש 99 , משם עוקפים את הבניאם בכיןן למעלה וישר עם הכביש עד שמגיעים לצומת שמובילה לנווה אטיב והחרמון איםה נמצא מפל סער. ממשיכים לפי השילוט לנווה אטיב ולמבצר נמרוד הכניסה אליו בתשלום. אחרי שהגענו למבצר הנמרוד אנו נתחיל במסלול למורדות ועד למעיינות בניאס. נוסעים בכיוון מערב הדרך קשה קצת עם הרבה אבנים וסלעים אך הנוף משכיח את הקושי בנוסף לשרידי הארכיאולוגיה הנמצאים שמה ומזכירים תקופות קודמות, מקדשים וארמונות עם הרבה מים בדרך. כדאי לנסוע לאט כדי ללגום את כל היופי, הנוף פשוט מרתק. החלק הראשון מתאים לכל רכב אם כי מחייב נסיעה זהירה. דרך כורכר מהודק משולבת עם קטעים סלולים. ומשם עוברים אל גשר יוסף שמעל לירדן ואז מיד חולפים על פני הכניסה לשדה נחמיה ולנסוע כקילומטר אחד ישנה פניה שמאלה לכיוון צפון בשביל עפר המסומנת להולכי רגל ורכבי אופניים ממשיכים בשביל העפר עד שמגיעים לגשר קטן ואחרי הפניה שמאלה ישנה צומת ולוקחים שמאלה בצומת ובעוד 2 קילומטרים לוקחים ימינה בפניה הבאה ומשם יורדים אל נחל החרמון או הבניאס.

לפעמים קשה עם האופנוע אך ישנם מסלולים מיוחדים- הכניסה בתשלום .

דרגת קושה: קל עד בינוני בנחל החרמון

זמן נסיעה: אפשר עד כל היום

נקודת הסיום היא בנחל החרמון

פורסם בקטגוריה מסלולים ברמת הגולן. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.