מוותר על האופנוע? כך תשיג רכב שטח שישמור אותך גבוה באקסטרים

ויתור על אופנוע לטובת רכב עם 4 גלגלים יכול להיות מהלך מתסכל עבור חובבי השטח והאקסטרים. בסופו של דבר, אין הרבה רכבים המסוגלים להתחרות עם אופנוע במונחים של דינאמיות, גמישות ותחושה. אופנוע הוא כלי רכב המבוסס על שני גלגלים שיכול להביא לידי ביטוי רמה גבוהה של ביצועים בכל רגע נתון. מצד שני, ג'יפ שטח עם מפרט טכני מתקדם יכול לשמור אפילו את נהגי האופנועים בשיא הכושר שלהם.

לגזור ולשמור: אילו רכבים יכולים להתאים לחובבי השטח?

קומפאס הוא רכב המיוצר על ידי חברת ג'יפ במטרה לפנות אל קהל יעד מגוון. החזית החדשה של הג'יפ מצליחה להרשים ולבלוט על רקע רכבים אחרים בקטגוריה, והסטנדרטים הגבוהים ממשיכים גם בתא הנוסעים והמטען. זהו ג'יפ המציע מנוע של 2.4 ליטר ותיבת הילוכים רציפה. על אף שהוא מזוהה עם דרכי עפר או כורכר, לג'יפ מן הסוג הזה יש את היכולות המתאימות להתחרות עם אופנועי שטח פופולאריים. התנועה שלו רציפה ואחידה, צריכת הדלק נמוכה מהצפוי ובכבישים ממוצעים יש לו התנהגות מרשימה.

מלבד ג'יפ קומפאס כדאי להכיר עוד כמה רכבים המזוהים עם נסיעה בשטח. ג'יפ גרנד צ'ירוקי למשל נכנס לקטגוריה של פנאי/שטח גדול עם תג מחיר מעט גבוה יותר מהממוצע. צריכת הדלק שלו היא 9.6 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן, תא הנוסעים שלו מעניק תחושת פרימיום והעיצוב שלו אלגנטי ונעים. חומרי הגלם משמשים להרכבת ג'יפ גרנד צ'ירוקי הם הטובים ביותר שאפשר למצוא. נוחות הנסיעה על הג'יפ הזה מצוינת ויש לו מיתלים המסוגלים להתמודד עם רוב השיבושים המגיעים בשטח. התדמית של ג'יפ גרנד צ'ירוקי לא תמיד הולמת את המציאות, היות והביצועים שלו איכותיים לא פחות מהמראה.

המתחרה העיקרי על ליבם של חובבי השטח שזנחו את האופנוע הוא רנגלר. גם הרכב הזה מיוצר על ידי חברת ג'יפ, אך הפעם מדובר בספינת הדגל של קטגורית השטח. תא הנוסעים של הדגמים החדשים עבר מתיחת פנים משמעותית, העיצוב שופר וגם תא המטען מספק משפחות עם ילדים. היציאה מהמקום פחות כוחנית מאשר בעבר אך במהלך נסיעה בשטח אין סיבה לתלונות. הרנגלר יכול להתמודד עם כל מזג אוויר והוא נחשב מלך השטח כבר מעל 70 שנה. בנוסף, בגרסת רוביקון של ג'יפ רנגלר ניתן להשיג יחס זחילה קצר, סרנים עבים ונעילות דיפרנציאל קדימה ואחורה עם מיגון תחתון.

לסיכום, דגמים חדשים של רכבי שטח קורצים לכל חובבי האקסטרים ומתאימים גם למי ששוקל לזנוח את האופנוע. ג'יפים אלו ורכבים אחרים בקטגוריה נותנים מענה לרוב הצרכים של תנאי השטח בישראל. הם יכולים לשרת את הנהגים גם בכבישים מהירים ועירוניים, עומדים בתווי תקן בטיחותיים ומציעים נסיעה מפנקת לאורך זמן.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.