יער קרית אתא עד נחל ציפורי

יער קרית אתא נמצא באיזור הקריות מצפון לחיפה אשר הוא עשיר בנוף מיוחד שכל הדרך אתם עוברים בין עצי האלון, הברוש והאורן של יער קריית אתא הנמצא בשוליים הצפוניים של נחל ציפורי. הדרך מתחברת ליד היישוב עדי לדרך נוף ציפורי ומאפשרת נסיעה של כשעה-שעתיים נינוחות עם עצירה למנוחה.

נקודת התחלה של המסלול היא – שכונת גבעם טל בקריית אתא. ממשיכים בגבעות אלונים, שפרעם, עד לתצפית יפהפיה לכיוון מפרץ חיפה, הכרמל ונחל ציפורי. ממשיכיכם במסלול עד חורבת אושה מהדרום, משם נמשיך לשוליים הצפוניים של היער, צפונית מחורבת אושה.

ממשיכים בנסיעה של כמה מטרים שמה מצויה מערה, בה ציון קברו של רבי יהודה בן בבא (בצומת סומך) משם נמשיך וניסע לעין יבקע שבנחל ציפורי. נצא מהיער מזרחה, בדרך לקיבוץ הרדוף לפני שער הכניסה לקיבוץ נפנה שמאלה בדרך עפר, המגיעה ליישוב הבדואי כעביה צפון. עד למעיין של היישוב שנקרא "ראס אל עין" = ראש המעיין או "ראס א-נבע",או "מעיין הסוסים" בשל שימושו בעבר לשטיפת הצאן והסוסים. בשוליו של הנחל קיימות שתי תחנות טחינת קמח מיוחדות הניצבות בצד. יורדים משם בכביש עד לערוץ נחל ציפורי, ופונים מערבה (ימינה) בכביש, במקביל לנחל, עד לגשר צבעוני החוצה את הערוץ.

אם ממשיכים עוד שני קילומטר במורד הנחל, שוכנת "טחנת הנזירים", הדרך משם מתפצלת דרך כביש עדי – הרדוף וממשיכה אל היערות המזרחיים, הנושקים לאלון הגליל. מכאן נרד אל נחל ציפורי.

נקודת הסיום של המסלול הינה ב" שביל נחל ציפורי"- מסלול של אספלט.

דרגת קושי- בינוני

משך הסיור: 3-4 שעות בהתאם לעניין.

אורך המסלול: 18 ק"מ.

 

פורסם בקטגוריה מסלולים בגליל תחתון ובעמקים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.