יער המגינים

יער המגינים נמצא בין שני היישובים של כרמי יוסף ובקוע שבשפלה. היער משתרע על 3500 דונם של עצי אורן, חרוב, ברוש וזית שבתוכו הוקמו חניונים ומרחבים חקלאיים רבים הנראים לעין כשמגיעים אל היער ומתחילים במסלול הנמשך בין העצים.

ביער נסללה דרך אספלט במיוחד למטיילים באורך של 4.5 ק"מ מהדרך הזו מסתעפים שבילי עפר וסינגלים רבים שמובילים למקומות הנצחה רבים הנמצאים בתוך היער, שבילים אלו מיוחדים ופופולריים לרוכבי אופנועי השטח באיזור שמספק להם חוויה מדהימה ובלתי נשכחת בין העצים ומקומות הנצחה רבים עד למצפה המשתקף מהיער לעבר הלטרון.

הבילוי ביער המגינים מעניק תחושה של אינטימיות, ותצפית מראשי הגבעות מעניקים תמונות יפות לעבר עמק איילון והרי יהודה.

כדי להגיע ליער המגינים צריכים לפנות מערבה במחלף לטרון לכיוון צומת נחשון (כביש 3). בצומת נחשון פונים צפונה (ימינה) לכיוון רמלה (כביש 44). נוסעים 2.4 ק"מ ופונים מזרחה (ימינה) בדרך הסלולה המובילה ליער (יש שילוט). מהכניסה הראשית ליער (ראו הנחיות בגישה למקום) מתחיל המסלול שלנו.

ממשיכים עם ראשון השבילים המסתעפים מהדרך של האספלט השביל ממשיך ועובר במעבה היער ולעתים בשוליו, צמוד לשדות המעובדים של מושב בקוע. מגיעים למצפה בקוע, הנקודה הגבוהה ביער (256 מ' מעל פני הים). היכן שמוצב מגדל תצפית אש. שמה שינה האנדרטה לזכרות של רא הממשלה השני של מדינת ישראל משה שרת, ובחורשה שליד האנדרטה נמצא שביל שיש בו פינות ישיבה מוצלות.

בנקודה מרכזית ביער, סמוך למצפה בקוע, ניצב גלעד "משבר לתקווה", המנציח את זכרם של 436 ניצולי השואה שעלו ארצה ונפלו בקרבות מלחמת העצמאות.

ביער המגינים יש שפע של אתרי הנצחה, חלקם ליחידים וחלקם קבוצתיים. כדאי לשוטט בין שבילי היער ולפגוש באתרי הנצחה נוספים.

אורך המסלול – בין 2- 3 שעות אם לא תגיעו לתל גזר

רמת קושי- קלה

פורסם בקטגוריה מסלולים בשפלה. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.