בניית טיול אקסטרים

בעבר מטרתה של חופשה היה על פי רוב לקחת פסק זמן לצורך בילוי רגוע באופן המאפשר מנוחה ומילוי מצברים, נראה שקצב החיים הקדחתני המודרני הפך חופשות בסגנון זה למשעממות. רבים כיום כבר אינם מעוניינים בחופשות בסגנון "בטן גב" אלא בוחרים לשלב בחופשה פעילות ספורט אתגרי, טיולי שטח (רגליים, על אופני שטח או ברכבי שטח ממונעים), קמפינג ועוד.

לאור הביקוש החלו חברות נסיעות להציע מגוון חבילות נופש בסגנון טיולי אקסטרים אולם אין כל הכרח להגביל עצמנו להיצע זה, ניתן בקלות לבנות לעצמנו טיול שיתאים בדיוק לצרכינו.

יתרונות טיול אקסטרים בישראל

ישנם יתרונות רבים לבילוי חופשת אקסטרים בישראל. ארצנו מציעה מגוון אטרקציות בתחום הספורט האתגרי, צלילה, מגוון מסלולי שטח בנופים שונים (מהרריים ועד מדבריים) , טרקטורונים מעופפים, סנפלינג, קירות טיפוס, שייט, קייט סרפינג, מצנחי רחיפה, צניחה חופשית ועוד.

המגוון העצום והעובדה שכמקומיים קל לנו לארגן את כל הכרוך בחופשה בישראל מעניקים לטיול אקסטרים בארצנו יתרון. כמו כן ראוי לקחת בחשבון שאת הסכום שנחסוך על כרטיסי טיסה לחו"ל נוכל להוציא על פעילות ובילויים בחופשה.

משך החופשה ואופייה

כאמור, ההיצע מבחינת טיולי אקסטרים בארץ הוא מסחרר ממש. מי שמנסה להתחיל לתכנן חופשה מתוך כוונה שתכלול ספורט אתגרי אולם ללא שהגדירו לעצמם לפחות כמה פרמטרים בסיסיים עלולים בהחלט לאבד את הידיים והרגליים.

לפיכך מומלץ להקדים ולברר ביניכם לבין עצמכם (כשמעורבים בהחלטות כל מי שיוצאים יחד לחופשה) כמה זמן יעמוד לרשותכם, מה הנופים המועדפים עליכם (ים, מדבר, נוף ירוק ומיוער וכו'), סוגי הפעילות שהייתם רוצים להתנסות בה ועד כמה "אקסטרימיים" אתם רוצים להיות.

רק לאחר שקיבלתם תמונה כללית של טיול האקסטרים שלכם, או לפחות רעיונות לכמה סגנונות אפשריים, התחילו לאסוף מידע על יעדים ומסלולים אפשריים. ניתן ללמוד הרבה ולקבל מידע על פעילויות מאתרים ברשת, הן מפורטלים בנושא טיולי אקסטרים וספורט אתגרי והן מאתרים של חברות המציעות פעילויות כאלה.

לינה בוילות נופש בצפון

לאחר פעילויות האקסטרים רצוי לנוח ולהכין את הגוף לטיול הבא, רצוי לשכור וילות בצפון לאירוח ונופש עם אפרות לשלב ברביקיו עם כל החברים למסלול ולאחר מכן להתפנק בבריכה מחוממת להרפיית השרירים. תהנו!

יוצאים לשטח

מגוון פעילויות אקסטרים כרוכות ביציאה לשטח. טיולי שטח יכולים להיות כאלה בהם נעים רגלית, נושאים עימנו את כל שנצטרך, באופני שטח (רכיבה על אופניים צוברת פופולאריות רבה בשנים האחרונות) או על רכבי שטח ממונעים, טרקטורונים, ג'יפים או אופנועי שטח.ישנם גם טיולי סוסים ואפילו טיולי גמלים וחמורים.

ניתן לתכנן מסלולי שטח הכוללים לינה תחת כיפת השמיים, לבחור לבלות ערבים ולילות באורחנים (חאנים מדבריים למשל) או לחזור בסוף כל יום לחדר במלון פאר, לצימר גלילי או לאכסניה באילת.

במיוחד אם בחרתם ספורט אתגרי הכרוך בשהייה בשטח חשוב לדאוג לציוד מתאים. ערכו רשימה של כל מה שתזדקקו לו, ההיצע בחנויות למטיילים הוא גדול, מגוון סוגים של פריטים החל מן הבסיסיים ביותר כגון אוהלים, שקי שינה, גזיות, פנסים וכו' וכלה בציוד מתקדם כגון מטהרי מים, משקפות, אביזרי ניווט וקשר ועוד. מומלץ להיוועץ עם המוכרים שהינם בדרך כלל בעלי ידע נרחב.

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים, מסלולים בגליל העליון, מסלולים בגליל תחתון ובעמקים, מסלולים ברמת הגולן. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.