בטיחות צמיגים לרכב – צמיג זה לא תמיד דבר רע….

צמיגי מכוניתהידעתם שרוב גדול של תאונות הדרכים היה יכול להימנע ע"י פעולה פשוטה של טיפול נאות בצמיגים? האם סיפרו לכם, שיש באפשרותכם לחסוך אלפי שקלים על תיקונים וביקורים במוסך ברכישת צמיגים איכותיים?  יתרונות רבים חבויים בתוך הגומי העגול הזה שמקיים בתוכו יתרונות רבים, הן מבחינה החסכונית, הן מהבחינה החווייתית, וכמובן מהבחינה הבטיחותית שבעלי מוסכים רבים אל תמיד מעוניינים שנהיה מעורים בהם.

 מה הקשר בין מערכת הבלמים לבין צמיג איכותי וממותג?

 רבים אינם מודעים לעובדה שגם הצמיג משפיע על איכות הבלימה החל מתהליך העצירה של הרכב. כידוע לכולנו, זמן תגובה בעת הצורך בעצירה פתאומית גובה מאיתנו זמן יקר, היכולת לחסוך בזמן הזה מושפעת מכמות החיכוך של הצמיג עם הכביש וזמן ההחלקה שלו לאורך הכביש. צמיג איכותי לרכב ישפר את איכות הבלימה ותצמצמם מקרים רבים של אובדן שליטה על הרכב ועל מערכת הבלמים, אשר במקרים לא מעטים מתרחשים כתוצאה מלחץ אוויר שאינו תקני, צמיגים באיכות ירודה או צמיגים פגי תוקף. העבודה המשותפת של צמיג איכות. ואפשרויות העצירה והבלימה של הרכב עשויה להוות השפעה קריטית במיוחד בעת התמודדות עם מצבי חרום על הכביש.

 רוצים לחסוך בדלק? אל תחסכו בצמיג!

 בהמשך לנאמר, צמיג שאיכותו ירודה ייצור שריפה מוגברת של דלקים ושמנים בתוך הרכב, רמת שריפת הצמיג, משפיעה במידה רבה על כמויות צריכת הדלק. הוכח כי צמיג איכותי אשר נבדק באופן קבוע במוסך מורשה, מותאם באופן מדויק לסוג הרכב והמידות הנדרשות, וכמובן, לסוג הנהיגה, יחסכו אחוזים גבוהים במיוחד מצריכם הדלק.

 איך וכמה פעמים בשנים יש לבדוק לחץ אוויר בצמיגים?

 ההמלצה הכללית על בדיקת לחץ האוויר, היא תקופה של לפחות פעם בשנה, באופן יחסי לכמות הנהיגה וסוג הנהיגה שלכם, כמות הקילומטרים שהרכב עבר , וכמובן, איכות הצמיג. רכב אחרי תאונה חייב לעבור בדיקת צמיגים בהקדם האפשרי לפני העלייה על הכביש לבדיקת הזעזוע של הצמיג מעוצמת התאונה, גם אם הייתה זו תאונה קלה יחסית.

  במקרים רבים, הנהג ממשיך לנסוע, ורק לאחר מספר שבועות, מגלה שהרכב "מגמגם" בזמן הנסיעה ו/או העצירה.

  רכב שטח, חייב לעבור בדיקת צמיגים באופן תכוף הרבה יותר בהתאם לתקנות רכבי השטח, לסוג הרכב והוראות היצרן והמוסך המורשה, רמת, תדירות וסוג פעילויות השטח המתבצעות באמצעותו.

 כיצד בוחרים צמיג איכותי לנסיעה בשטח?

 ישנו הבדל משמעותי בין בחירת צמיגים לנסיעות בשטח לבין אלה של הכביש. בדרכים לא סלולות החיכוך חייב להיות נמוך יותר מאשר בשטח למניעת החלקה, לעומת השטח שמחייב רמת גבוהה יותר של חיכוך כדי לאפשר לרכב לנוע קדימה. על כן צמיגים לרכב שטח יהיו בעלי סוליות, כלומר חריצים רכבים יותר ורכב לנהיגה סדירה על כבישים סלולים יהיה בעל סוליות צרות יותר למניעת החלקה ואחיזה מיטבית בכביש, גם בעת נסיעה רגילה ובמיוחד במקרים של החלקה, בעונות גשומות ובהתעורר הצורך בעצירה פתאומית.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.