נהיגה ללא רישיון (עו"ד פתח תקווה)

נהגי אופנועים רבים נעצרים על ידי שוטרים בצדי הדרך ומתבקשים להציג רישיון נהיגה. תופעה זו הולכת ומואצת במיוחד בשנים האחרונות, בהן חלה החמרה בפיקוח. סעיף 10 בדיני תעבורה מגדיר מהי נהיגה ללא רישיון. סעיף זה מתייחס גם לנהגים אשר מעולם לא הוציאו רישיון נהיגה, נהגים אשר לא חידשו את תוקף רישיון הנהיגה שלהם, נהגים אשר נוהגים באופנוע כאשר אין להם רישיון לכלי רכב מסוג זה, ונהגים אשר אינם נושאים עימם את רישיון הנהיגה שלהם. בנוסף חל איסור לאפשר נהיגה על אופנוע (או כל כלי רכב מנועי אחר) לאדם שאין לו רישיון – התרת נהיגה. אם נתפסת נוהג ללא רישיון בהתאם לאחד מסעיפים אלו, חשוב שתפנה לעו"ד פתח תקווה מומחה לתעבורה, אשר יפרט לך מהן זכויותיך, ויבחן מה ניתן לעשות במקרה של זימון לבית המשפט.

עצר אותי שוטר ואין בידי רישיון להציג

תקנות התעבורה קובעות כי על כל נהג להיות מסוגל להציג לשוטר או פקח רישיון נהיגה בתוקף. אם במקרה שכח הנהג את רישיונו בבית, לרוב יקבל קנס כספי של 100 שקלים על ביצוע עבירה זו.

נהיגה ללא רישיום

לנהוג ללא רישיון

רישיון שאינו בתוקף

רישיון נהיגה יש צורך לחדש כל מספר שנים. בעת החידוש מצוין על גבי הרישיון את התאריך בו תם התוקף לרישיון זה. אם נהג שכח לחדש את רישיונו, או לא חידש אותו מכל סיבה אחרת, מבחינת החוק בוצעה עבירה. העונש בגין עבירה מסוג זה תלויה בתקופה בה עברה מעת סיום התוקף של הרישיון. במקרים בהם מדובר על תקופה ארוכה העולה על חצי שנה, יקבל הנהג זימון לבית הדין. בכדי לנסות ולהפחית את הסיכוי לפסילת רישיון, מומלץ להגיע לבית הדין בלווי של עו"ד פתח תקווה מומחה תעבורה.

 

סוג הרישיון

רישיון נהיגה מאפשר לנהג לנהוג רק על סוגי כלי הרכב המצוינים ברישיון. אם עשית את מבדקי הנהיגה על רכב פרטי, אין החוק מותיר לך נהיגה על רכב מסחרי, אופנוע או רכב ציבורי. עבירה על סעיף זה בחוק נחשבת יחסית חמורה, מכיוון שנהג אשר נוהג על כלי רכב שלא קיבל הכשרה לנהוג עליו יכול להיות מאוד מסוכן.

נתפסתי נוהג כאשר מעולם לא הוצאתי רישיון

עבירה זו נחשבת להיות החמורה מבין עבירות נהיגה ללא רישיון, והיא יכולה לגרור בעקבותיה אפילו מאסר בפועל. במקרה זה חשיבות כפולה ומכופלת בהתייעצות עם עו"ד פתח תקווה מומחה לתעבורה, לאור העונש הכבד שעשוי להתרחש במידה ואכן נהג ימצא אדם בבית הדין.

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.