מציר הנפט עד מכתש רמון

ציר הנפט נמצא בין מזרח הר הנגב ועד למכתש רמון בדרום המדינה. מסלול זה דורש מיומנויות נהיגה ומקצועיות ברכבי שטח כי הוא נחשב לקשה מאד.

נקודת ההתחלה של המסלול היא: נפחא (המכונה הכספת למי שראה את התוכנית בטלוויזיה אודות האסירים היהלומים שנמצאים בו שכולם מעולם הפשע והסמים הכבדים של מדינת ישראל) – בית הכלא נמצא על כביש מס 40 דרומה מצומת חלוקים וצפונית למצפה רמון. אחרי 300 מטרים ממול לבית הכלא נפחא יש פניה לכביש אספלט ישן שהינו מקביל לכביש 40 ונוסעים איתו לכיוון צפון. הכביש הישן ממשיך עד נחל נפחא שמכאן מתחיל מסלול השטח שלנו בציר הנפט. בהמשך הנחל נוכל להיפגש עם אנדרטה לזכרו של אחד הלוחמים שנהרג שהתפוצצות פגז מרגמה, אחרי 2.5 קילומטרים בערך ישנה פניה ימינה שבה אנו נסלול את המשך הדרך מעפר המסומנת בסימון שחור ומצידיו של השביל ישנו שלט "שטח אש" השביל מלווה את נחל נפחה והוא נוח לנסיעה ממשיכים בכיוון הנחל אל תוכו של ערוץ הנחל ולא פונים לשום מקום – כאן צריך להיזהר מדרגות רבות בדרך שהן שאריות של טרסות חקלאיות. ממשיכים ישר עם שביל העפר וצמוד לערוץ נחל נפחה עד שמגיעים לשלט המורה על "שמורת הטבע מצוק הצינים- מכתש רמון" משם פונים ימינה בדרך הראשית שישנו סימון שחור של שמורת הטבע ממשיכים עם הסימון עד שנשקף הר ציון כמו שולחן גדול מכיוון מזרח. בהמשך המסלול ישר נגיע לערוץ נחל חווה ממשיכיכם משם דרומה עם הדרך הראשית והסימון בשחור כאן זהו ציר הנפט אילת אשקלון הדרך היא עפר אך נוחה מאד הכוללת עליות וירידות חדות, קוו הנפט חותך בקו ישר וחוצה את הגבעות שיש שם.

אחרי נסיעה של 21 קיךומטרים נגיע לאיזו צומת שממנה נפנה שמאלה בסימון האדום ומגיעים אחרי כ 1 קילומטר לעליה קשה, תלולה משני צדדים , שמאלה וימינה שבצד ימין הדרך כוללת בורות עם קרקע מוצקת, ומצד שמאל הדרך ללא בורות אך הקרקע פריכה. משני הצדדים אפשר להגיע למקום ולדרך של אבני גרניט משם יורדים במדרגות קטנות, מגיעים לצומת וממשיכים עם הסימון האדום עד מעלה נוח שבסופו מגיעים למכתש רמון ממשיכים ישר עד למעלה מחמל עד לצומת ומשם ממשיכים עם הסימון הירוק עד לצומת ומשם מתחברים עם הסימון השחור שממשיך את ציר הנפט ומשם פונים שמאלה ל"חניון בארות" משם ישר ועד להתחבר עם הסימון האדום והגעה לנחל ארדון וגבעת חרוט משם נוסעים עם הסימון השחור.

אחרי כ 8.5 קילומטרים ישנה צומת שבה פונים ימינה עם הסימון האדום למעלה דקלים, עין סהרונים. הדרך יש בה הרבה מדרגות סלע גבוהה עד צומת סהרונים ממשיכים ישר עם הסימון הירוק ולכיוון "נחל גוונים" שבו יש עלייה קטנה תלולה ומלאכותית שנועדה לחסימת הגעתן של מכוניות פרטיות לתוך השטח. ממשיכים ישר עם הסימון השחור ומשם שמאלה וזמן קצר ממשיכים בנסיעה עם ציר הנפט והסימון השחור. פונים ימינה עם הסימון הירוק לנחל גוונים "כביש 40" שממנו ימינה למצפה רמון ושמאלה לכיוון אילת והנחלים הגדולים.

נקודת הסיום הינה מכתש רמון ונחל גוונים

דרגת קושי: קשה מאד עד קשה

זמן נסיעה: 5-6 שעות

פורסם בקטגוריה מסלולים בערבה. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.