מוינגייט לגעש – מכמורת נתניה

לאורך שביל החוף שמתחיל מוינגייט ועד לגע. ממגרש החניה של מכון וינגייט ושמאל לעבר שמורת נחל פולג ואל חוף הים. שביל צר מאד מסומן בכחול ואחרי כמה דקות יש ירידות בשביל שמשני צידיו ישנם חבלים המגיע אל חוף הי, המעבר בין דיונות החול מהוות מראה נהדר וחוויה לנסוע ביניהם או לעלות מאחת לשניה. אחרי שמגיעים לחוף הים פונים שמאלה בשביל ישר שממשיכים דרכו לאורך כל החוף בקו החוף שמסומן בצבעי שביל ישראל.הנסיעה קלה ונוחה. המראה של הסלעים הפזורים בקוו החוף מוכיחים שהשחייה אינה מומלצת בחלק הזה מהחוף עקב פחד מהחלקות. אחרי כמה קילומטרים לאורך החוף פונים שמאלה לפי סימון של שביל ישראל ומשם לדרך בין מצוקי הכורכר, הנסיעה קצת מסובכת למי שאינו מיומן כי המסלול הינו חול והנסיעה בו מאד קשה ומעייפת של כמה דקות.אחרי העליה נלך בכיוון הסימן האדום לכיוון הדרום במישור קל ונוח משם אפשר להסתכל על הנוף המהמם של החוף והים בצבעי כחול וטורקיז עם גוונים שונים של המים. אחרי קילומטר של נסיעה נגיע למשטח ענק של סלע רחב ובולט שממנו ניתן להשקיף על הסלעים שבים המשנים את צבעו ויוצרים תמונה מיוחדת. משם בהזמש המסלול לירידות קלות עד אחרי 1.5 קילומטרים נפנה שמאלה עם הסימון האדום לעבר קיבוץ געש ומכאן מתחילים לרדת עם השביל אל החוף האורכת כ 2 דקות עד לשביל עפר ומשם נסע ימינה עד שנגיע לחוף געש. החוף מסודר עם סככות מוצלות ומרחצה בים שאפשר לנוח ולהעביר כמה שעות והביתה ממשיכים מחוף געש בעליה דרך העפר עד לחניון של נקודת הסיום ומשם לדרכנו.

פורסם בקטגוריה מסלולי שטח לאופנועים, מסלולים במישור החוף. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.