איזה ציוד לקחת לטיול אופנועים?

אנשים רבים חושבים שלרכב על אופנוע זה נוח, זול וקל ויש בזה מן הנכון. אין ספק שהחיסכון בצריכת הדלק הוא משמעותי והעובדה שלא צריך לעמוד בפקקים היא בגדר זכות עליונה אבל, להיות אופנוען, זה לא רק "לרכב על אופנוע". להיות אופנוען זה דרך חיים ואת זה, כל אופנוען יודע.

כשמדברים על ציוד שחשוב לקחת לטיול אופנועים, מדובר בעיקר במיגון של גופנו ולאו דווקא ציוד למטיילים שהיינו לוקחים לכל טיול, כמו ערכה להכנת קפה, בקבוקי מים ועוד. אז בואו נראה מהם הדברים שאתם חייבים לקחת אתכם לכל טיול אופנועים.

מיגון ראש ופנים

נתחיל מהמיגון החשוב ביותר – מיגון הראש והפנים. קסדה מלאה חשובה למיגון מפני פגיעות ראש. לא פעם ראינו את התוצאה של בחירה בקסדה שאינה מלאה, אז כדאי להתגבר על הפיתוי לרכב עם קסדה שאינה מלאה. דבר שני, חשוב להגן על הראייה שכן, במקרים של סנוור או שנכנס לך איזה גרגר חול לעין – הסכנה עלולה להפוך מידית ולכן חשוב במיוחד כשיוצאים לטיול, לקחת משקפי שמש ו/או משקף מגן.

מיגון גוף

מיגון גוף נועד לשני דברים עיקריים – הראשון, להגן על הגוף מפני שריטות ושפשופים כמעט באופן מלא בנפילות והחלקות קלות וזאת נעשה באמצעות לבוש ארוך כמו מעיל עור או מעיל רב עונתי, גם בימי הקיץ החמים. והשני, להגן על הגוף ממכות יבשות וכתוצאה מאלו משברים, באמצעות ציוד מגן שנמצא בתוך פרטי לבוש ייעודיים לאופנוענים. בפרטי לבוש אלה ישנו מיגון לאזורים הפגיעים יותר, כמו: גב, ברכיים, מרפקים, ירכיים בצדם החיצוני ועוד.

נעליים

להגנה מרבית על הרגליים, חשוב שלכל רוכב יהיו מגפי רכיבה שמתאימים לו. מגפי רכיבה יעניקו הגנה גם לכף הרגל, גם לקרסול וגם הגנה מפני קור וגשם. תאמינו לנו שבתור רוכבים ניסינו כל נעל אפשרית להגנה ורק מגפי רכיבה מספקים מענה מלא ולכן כדאי שלא להתפשר בנושא הזה.

מיגון חורף

כשיוצאים לטיול אופנועים בחורף, יש להצטייד גם נגד גשם וקור. אתם לא רוצים לסבול מקור במהלך הטיול ובטח לא לחזור ממנו חולים – אז הקפידו להצטייד בפרטי לבוש חמים, חסינים למים וגם כאלה שיתנו את הערך המוסף ויחסמו את כניסות האוויר הקטנות האלה, שמוציאות אותנו מדעתנו במהלך הרכיבה. למשל, אנו ממליצים לרכוש מסכה לפנים שמגינה גם על הצוואר – כך שלא ייכנס לכם אוויר קר בחלק שבין הקצה העליון של המעיל והקסדה – מדובר בפריט שהוא זול לכל כיס וכזה שכל רוכב יודה עליו.

מרחבי הרשת:
הרבלייף – חיים טבעיים יותר
מארק היוז – מייסד הרבלייף
הרבלייף תעניק חסות לספורטאים מצטיינים
הרבלייף מציגה: אבקת חלבון למגזר הדתי
הרבלייף – הסטוריה ותרומה לקהילה

פורסם בקטגוריה טיפים לבעלי אופנועים. שמרו לכם במועדפים את הקישור לכתבה.